Om BFK

Borås Fotoklubb är en ideell förening med syfte att utveckla intresset för bild i allmänhet och fotografi i synnerhet. Vi är ett 100-tal medlemmar i olika åldrar och med olika bakgrund och fotografisk erfarenhet, alltifrån nybörjare till proffs. Vad du har för kamera hör till det minst viktiga.

Varje månad har vi en gästkväll där någon inbjuden fotograf/bildkonstnär, känd eller okänd, visar bilder och berättar om sitt fotograferande. Under året försöker vi varva olika genrer, t.ex. natur, reklam, pressfoto, dokumentärt, ”konstfoto” m.m., för att alla smakriktningar ska bli tillgodosedda. Mellan gästkvällarna träffas vi för att diskutera egna bilder, prata teknik, fotografera i studion etc. Vi gör också utflykter, fotoresor och arrangerar fotokurser och workshops. Medlemmarnas egna aktivitetsförslag välkomnas!

Vi har en klubblokal på Kellgrensgatan 23 i Borås. Lokalen finns i källarplanet och ingång är från gården.

Varmt välkommen!