Klubbmästerskapet

Inom klubben arrangeras årligen ett klubbmästerskap (KM).

Det är fyra inlämningar per år och du kan delta i två klasser med två bilder per klass och inlämning:

• Digital bild
    Digitala bilder ska lämnas in i formatet/filtypen jpg/jpeg.
    Maxbredd: 1920 pixlar • Maxhöjd: 1080 pixlar • Max filstorlek: 2 MB
    En liggande bild får vara max 1920 pixlar bred och en stående bild får vara max 1080 pixlar
    hög.
  • Påsiktsbild
    Största tillåtna format för påsikt/pappersbild är 30x40cm, inklusive eventuell passepartout.
    Av ”transporttekniska” skäl tillåts bilder monterade med normal passepartout och/eller lätt
    ”skumskiva”/kapaskiva. Glasinramade bilder eller andra tyngre monteringar är ej tillåtna.
    OBS! Digital kopia av påsiktsbild skall även skickas in enligt format för digital bild.

Digitala bilder skickas till bild@borasfotoklubb.se senast datumen nedan.

I samband med att bild lämnas in till Borås Fotoklubbs klubbmästerskap godkänner fotografen också att bilden kan komma att publiceras på klubbens hemsida.

Läs de fullständiga reglerna för klubbmästerskapet innan du skickar in dina bidrag!

Inlämningsdatum
KM etapp 1  – 26 mars 2024