Tävlingar

Genom medlemskap i Borås Fotoklubb har du möjlighet att delta i ett antal olika tävlingar på olika nivåer. Lämnar du in bilder via klubben står denna alltid för deltagaravgiften för sina medlemmar vid deltagande i Viskadalstävlingen, Göteborgsmästerskapet, Västsvenska Fotoexpon och Riksfotoutställningen (RIFO).Utöver dessa tävlingar har vi också ett eget klubbmästerskap där vi i fyra deltävlingar tävlar medlemmar emellan.

Som medlem kan du välja vilka tävlingar du önskar delta i, givetvis gärna så många som möjligt.

Tävlingarna kan sägas utgöra olika nivåer där de mer lokala och mindre tävlingarna såsom klubbmästerskapet befinner sig lägre ned och de större tävlingarna (såsom den rikstäckande tävlingen Riksfotoutställningen) högre upp. Viktigt att tänka på är att en bild som placerar sig i en tävling på en högre nivå, inte får delta i tävlingarna på en lägre nivå. Blir en bild exempelvis placerad i Rikstotoutställningen får den inte delta i någon av de andra tävlingarna sedan.

Tänk alltid på att noga läsa igenom reglerna för respektive tävling innan du lämnar in bilder!
Vi uppdaterar information kring detta i samand med att vi får inbjudan. Vi publicerar då även datum för inlämning i vår kalender.

De olika tävlingarna