Medlemsinfo

Alla som är intresserade av bild och foto är välkomna som medlemmar i Borås Fotoklubb och det finns inte några krav på förkunskaper.

Vi är ett drygt 100-tal medlemmar i olika åldrar och med olika bakgrund och fotografisk erfarenhet, alltifrån nybörjare till proffs. Vad man råkar ha för kamera hör till det minst viktiga.

Varje månad har vi en gästkväll där någon inbjuden fotograf, känd eller okänd, visar bilder och berättar om sitt fotograferande. Ibland ger gästen också kritik på våra egna bilder. Vi brukar vara ett 30-tal personer på dessa möten. Mellan gästkvällarna träffas vi för att diskutera våra egna bilder, prata teknik, fotografera i studion eller ute etc. Vi gör också studiebesök, fotoresor och arrangerar fotokurser och workshops. Medlemmarnas egna aktivitetsförslag välkomnas!

För den som vill prova på att tävla med sina bilder finns många fototävlingar och salonger, både inom klubben och utanför. Klubben står för eventuella tävlingsavgifter om du deltar i vissa utvalda tävlingar! Vi arrangerar också egna utställningar där du får chans att visa upp dina bilder. Vår årliga ”Borås Fotomaraton”, öppen för allmänheten brukar också locka stort deltagande. Klubben förfogar över en bra utrustad studio för dig som vill ta porträtt etc. Detta är tillgängligt för alla medlemmar.

Som medlem får du vår medlemstidning Linslusen (endast digitalt sedan augusti 2012) och du kan delta i de livliga diskussionerna i vår Facebookgrupp som endast är öppen för medlemmar.